Mercedes Benz GLC 300d 4MATIC SUV: vlajková loď v konkurenčnom boji

Názov možno pôsobí trochu zdĺhavo, no v tomto prípade je namieste a fanúšikovia trojcípej hviezdy v tom majú jasno. Pred desiatimi rokmi mal predchodca označenie GLK, neskôr pri upratovaní pomenovaní sa podoba ustálila na GLC. Naznačuje, že patrí do kategórie spojenej s triedou C nemeckého výrobcu.

Podľa očakávaní sa stal vlajkovou loďou v súboji s konkurenciou v tejto triede a zároveň je najpredávanejším modelom značky u nás. Práve GLC sa chce spolu s cenovou dostupnosťou výrazne presadiť na konkurenčnom trhu. Pozrime sa, s akými horúcimi dizajnovými a technologickými novinkami prichádza faceliftovaný model, ktoré mu to majú uľahčiť.

Elegantné detaily exteriéru

Na prvý pohľad je zrejmé, že výrobca nešetril najmä v prednej časti chrómovanými prvkami. Na terénne auto to nie je pre niektorých tá pravá doplnková elegancia, no určite by sme ju brali – pôsobí luxusne. Nová podoba LED osvetlenia je vecou vkusu dizajnérov. Absencia matrixových svetiel neprekáža, pretože vysokovýkonné LED ich nahradia bez problémov.

Photo: netcarshow.com

Profil s originálnou siluetou

Pozrime sa na toto horúce želiezko v ohni z profilu: model  vyzerá naozaj pôsobivo, má vlastnú siluetu, ktorá sa nepodobá žiadnemu inému s trojcípou hviezdou. Zadné piate dvere sa otvárajú kľúčom i z kabíny vodiča. Objem kufra je 505 litrov, čo postačí pohodlne a komfortne pre piatich cestujúcich.

Nové emisne čisté motory

Aktuálna „trojstovka“ prichádza s biturbo štvorvalcovým naftovým motorom s výkonom 245 koní. Je z novej generácie ekologických agregátov, ktorý nahrádza doterajšie jednotky 250d a 350d. Silný motor je v tomto prípade logickým vyústením zámeru výrobcu urobiť z tohto SUV akúsi terénnejšiu verziu. S deväťstupňovou automatickou prevodovkou a prepracovaným podvozkom spolu s pohonom všetkých kolies je do terénu ako stvorené. Priemerná spotreba 6,2 litra je ďalším argumentom v prospech naftových motorov, ktoré stále patria na naše cesty.

Viac..  Auto roka 2020 na Slovensku: tri víťazné trofeje získali Japonci!
Photo: netcarshow.com

Multimediálne systémy ako dokonalé hračky

Na prvý pohľad bol interiér vozidla racionálnejší než je u značky zvykom. Všetko však závisí od stupňa výbavy. Nás potešil väčší displej skvelého systému MBUX, digitálny prístrojový balík, spoľahlivý adaptívny tempomat Distronic a asistenčný systém automatického parkovania. Sedadlá patria medzi to najlepšie vo svojej triede. Interiér je racionálnejší, kožené obloženie a povrch sedadiel nahradil ekologický materiál. Na tomto vozidle je najdôležitejší vynikajúci motor, ktorý si môžete vychutnať bez obmedzení.

Podvozok do každého terénu

Testovaný model bol vybavený základným podvozkom a  komfortné bolo aj obutie na 18-palcových diskoch. Ak však potrebujete jazdiť dynamickejšie aj v zákrutách, zišiel by sa športový podvozok. Ak budete preferovať viac pohodlia, zvoľte vzduchové pruženie. Podvozok bol primárne pohodlný, dobre žehlil veľké i menšie nedostatky. Prejazdy nerovnosťami dokázali odskokmi sem-tam znepríjemniť pocit výbornej jazdy.

Photo: netcarshow.com

Spoľahlivý silák s tichým chodom

Mercedes Benz GLC 300d je seriózna ponuka vo svojej triede. Má silný motor, vynikajúce pruženie, spoľahlivý podvozok. Jeho prednosťou je najmä úsporný pohonný agregát, ktorý pracuje absolútne ticho a navyše je dostatočne dynamický. Autu dodáva dobrú ovládateľnosť na ceste, diaľnici i v teréne. I keď s tým terénom by sme boli trochu opatrnejší – nami testovaná verzia začína na cene 55 140 eur. Odmenou je nádherné, spoľahlivé a dostatočne dynamické vozidlo prémiovej značky.

O Juraj Turis

Avatar