Volkswagen Passat Alltrack prišiel o hodinky, no získal novú elektroniku

Možno si poviete, že hodinky v aute nie sú až také dôležité, ale v prípade Passsatu ide o porušenie dlhoročnej tradície. Malé analógové hodinky v strede prístrojovej dosky zdobili model celé desaťročia. V najnovšej generácii však chýbajú a diskutabilne ich nahradil spínač výstražných svetiel.

Auto na všetky príležitosti

Volkswagen Passat Alltrack má v porovnaní s bežnou limuzínou funkciu navyše. Zvládne totiž jazdu do hôr či zasneženého terénu rovnako hravo ako cestu na obchodné rokovanie. Passat je najmä pre manažérov niečo ako ikona. Nie je preto prekvapením, že sa automobilka pri facelifte zamerala práve na ich požiadavky. Zvýšená svetlá výška spolu s pohonom všetkých kolies však urobí z auta príjemného spoločníka aj pri zdolávaní náročnejších terénov.

Photo: netcarshow.com

Firma vsadila na osvedčené tromfy

Facelift Passatu bol v tomto prípade minimálny a detaily postrehne len odborník. Nový model dostal inteligentné IQ.Light svetlá známe z modelu Touareg. Dovedna 44 samostatných diód v každom svetlomete dokáže automaticky rozsvecovať iba toľko, koľko je potrebné. Drobnou zmenou prešli aj nárazníky a podobná je aj situácia v prípade zadných svetiel, ktoré tiež dostali novú grafiku a dynamické smerovky. Vozidlo narástlo o pár milimetrov vo všetkých rozmeroch, a tak pohodlie pasažieri určite ocenia. V zásade však platí, že zostalo všetko kvalitné a osvedčené z predchádzajúcich verzií.

Unikátny systém autonómnej jazdy

Zásadnou novinkou je sústava asistenčných systémov. Oproti predchádzajúcej generácii Passatu sú o triedu dokonalejšie a  združené pod označením IQ.Drive. Unikátny systém Travel Assist umožňuje čiastočne autonómnu jazdu až do rýchlosti 210 km/h. Systém v sebe kombinuje adaptívny tempomat s predvídaním rýchlosti, systém pre sledovanie jazdných pruhov a samozrejme, rozpoznávanie dopravných značiek. Vďaka nemu vozidlo automaticky spomaľuje na primeranú rýchlosť v prípade, že sa blížite do zákruty alebo dokonca do križovatky. Automaticky zníži rýchlosť v momente, keď sa blížite do obce alebo k úseku s obmedzením rýchlosti. Novinkou je aj systém, akým vozidlo deteguje, že vodič ešte stále ovláda riadenie.

Viac..  Bilčík k debate o Slovensku v EP: Dnes potrebujeme ešte viac brániť slobodné médiá a právny štát
Photo: netcarshow.com

Interiér pre manažéra i rodinu

Klasickému interiéru sotva možno niečo vytknúť. Je moderný, pohodlný, priestranný na všetkých sedadlách a výborne spĺňa podmienky aj pre dlhé cesty. Spríjemnením je úplne nový multimediálny displej systému Discover Pro, ktorý ponúkne uhlopriečku 23,4“ a prepracované ovládanie. Keďže súčasťou tohto systému je aj integrovaná eSIM karta, možno využívať mobilné on-line služby napríklad pre vyhľadávanie cieľov cesty, priamo cez menu sa spojiť so streamovacími službami, pričom nechýba ani možnosť bezdrôtového nabíjania.

Photo: netcarshow.com

Tlačenica pod kapotou

Vynikajúce asistenčné systémy robia z nového Passatu Altrack auto budúcnosti, trochu topornejšie je to pod kapotou. My sme mali k dispozícii nový preplňovaný dieselový motor s objemom dva litre a výkonom 140 kW. Známy a osvedčený agregát bol mierne hlučnejší. Oveľa lepší je podľa výrobcu modernejší naftový motor TDI Evo, ktorý má naozaj impozantnú kapacitu. Na jednu nádrž zvládnete viac ako tisíc kilometrov! Pre porovnanie: s klasickým agregátom sme prešli o 300 kilometrov menej a priemernú spotrebu sme dosiahli 6,7 litra. Čo dodať na záver? Nový Passat Alltrack je kvalitne pripravený na súčasné ale aj budúce nástrahy cestnej premávky. Je totiž minimálne o level vyššie.

 

O Juraj Turis

Consent choices