Ford Focus Active vyzerá ako kombi a má ambície byť crossoverom

Hoci sa Ford v posledných rokoch rozhodol orientovať najmä na vozidlá SUV a crossovery, existuje výnimka. Model Ford Focus Active vyzerá ako kombi ale je to auto s veľkým batožinovým priestorom. Nielen to. Nami testovaná verzia vzhľadom a svetlou výškou smeruje do skupiny preferovaných crossoverov.

Zreteľné DNA rozoznateľné na prvý pohľad

Ford Focus s prívlastkom Active nie je iba oplastovaná verzia bežného kombíka. Karoséria je dobrým základom, aby výrobca ukázal ďalšiu pridanú hodnotu, nielen väčšiu porciu batožinového priestoru. Nemožno povedať, že by to bolo auto určené prioritne do terénu. Nemá a nebude mať pohon na všetky štyri kolesá. Výrobca však deklaruje vynikajúce jazdné vlastnosti na ceste a v tomto prípade aj mimo klasických spevnených komunikácií. Pozrime sa, ako sa to Fordu podarilo.

Základom je vynikajúci podvozok

Už prvé kilometre príjemne prekvapili. Focus ukázal, že v teréne si vďaka tradične kvalitnému podvozku môže zmerať sily aj s typickým crossoverom. Active má špecificky nastavený podvozok. Svetlá výška narástla vpredu o 30 mm a vzadu o 34 milimetrov. Na zdolávanie rôznych druhov terénu slúžia tri základné jazdné režimy Normal, Sport, a Eco. Tým sa Active dostal do situácie, kde sa svojimi vlastnosťami tlačí do triedy dnes populárnych crossoverov a SUV. Jazdnými vlastnosťami podľa nás dokonca prekonáva aj mnohé esúvéčka.

Photo: netcarshow.com

Interiér inšpirovaný športovým modelom

Pozrime sa do vnútra, ktoré je veľmi podobné športovej verzii ST Line. Oceniť treba vynikajúco tvarované sedadlá, ktoré podržia telo aj v prudších zákrutách. Pred vodičom je prístrojová doska s analógovými ukazovateľmi a osempalcovou dotykovou obrazovkou palubného počítača. Je tu dosť miesta na držiaky nápojov, nechýbajú ovládacie tlačidlá pre zmenu jazdných režimov či ovládač parkovacieho asistenta. Priestoru vo vozidle je dosť vpredu a aj vzadu. Problém nebudú mať ani vyššie postavy. Batožinový priestor má 608 litrov a po sklopení zadných sedadiel ešte o tisícku viac.

Viac..  Michal Wiezik: Norma Euro7 je potrebná, ale treba ubrať plyn
Photo: netcarshow.com

Pod kapotou pradú tri valce

Jazdili sme s trojvalcovým benzínovým motorom s objemom poldruha litra s prívlastkom EcoBoost. Je to dobre známa verzia s výkonom 150 koní a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Koní pod kapotou bolo dosť pri jazde v teréne aj na diaľnici. Spotreba bola slušná – priemer 6,7 litra benzínu. Vynikajúce odhlučnenie interiéru, do ktorého neprenikal takmer žiadny neželaný zvuk, iba prispelo k príjemnej jazde aj na dlhších cestách. Všetkému dominoval spomínaný podvozok. Bol síce mierne tuho nastavený ale výslednú kvalitu to neovplyvnilo.

Photo: netcarshow.com

Trojaký úžitok avizuje vznik novej triedy

Zdá sa, že Ford Focus Active akoby predznamenával vznik novej triedy. Crossovery a hlavne SUV sú síce obľúbené, no príliš drahé. Ford skúsil všetky vlastnosti, samozrejme v obmedzenej podobe, zlúčiť do jedného celku. Vznikla tak veľmi dobrá kombinácia vozidla na cesty i do terénu a pritom s objemným kufrom, do ktorého sa pokojne zbalí aj päťčlenná rodina. Auto s trojakým úžitkom ušetrí nemálo financií a pritom poskytne prakticky všetko, čo bežný motorista potrebuje. Treba povedať, že za slušnú cenu. Nami testovaný model stojí 26 500 eur.

O Juraj Turis

Consent choices