Charizmatické levíča zo Slovenska chce byť legendou

Nový Peugeot 208 PureTech 100 GT Line sa netají tým, že chce nadviazať na legendárny model 205, ktorý bol jedným z najúspešnejších v dvestoročnej histórii francúzskej automobilky. Nová dvestoosmička vyštartovala výborne: stala sa autom roka v Európe a na Slovensku v motoristickej ankete získala druhú priečku.

Samozrejme, nový Peugeot nemožno porovnávať s legendou z osemdesiatych rokov, pretože je vybavený najmodernejšími vychytávkami automobilovej techniky. Ešte aj logo leva na prednej maske je po inovácii krajšie. V našom teste sme si vyskúšali najatraktívnejšiu verziu GT síce s trojvalcovým motorom, no s úctyhodným výkonom 100koní.

Photo: netcarshow.com
Photo: netcarshow.com

Najkrajšia vizáž z celej triedy

Pri hodnotení v európskej ankete Auto roka novinári ocenili najmä exteriér. Nový Peugeot 208 patrí k najkrajším autám vo svojej triede a francúzskym dizajnérom sa podarilo vytvoriť niečo ako umelecké dielo na štyroch kolesách. Išli na to šikovne – prevzali viacero prvkov zo súčasných modelov, ktoré u motoristov zarezonovali. Inšpiráciou im bola napríklad aj vlajková loď 508. Vidno to na predných, ale aj na zadných svetlách prepojených čiernou lištou. Tvar zadného stĺpika zasa pripomína Peugeot 205.

Väčší a ľahší, alebo ako byť trendy

NovýPeugeot 208 GT Line je úplne nové auto a určite nie je faceliftom. Ako prvý model automobilky využíva platformu CMP, ktorá znížila hmotnosť o 30 kg. Vozidlo mierne narástlo, aj keď rázvor zostal takmer identický s predchádzajúcou dvestoosmičkou, novinka je však o 82 milimetrov dlhšia, o šesť širšia, a o 30 nižšia. Nami testovaná verzia mala diódové svetlá, 17-palcové disky, lesklú čiernu masku, spätné zrkadlá, lemy blatníkov, zväčšený strešný spojler či zadnú vložku nárazníka. V sérii sú tiež stmavené zadné okná či chrómová koncovka výfuku. A ak chcete byť trendy, môžete si za príplatok vybrať aj čiernu strechu.

Viac..  Nové označovanie pneumatík umožní spotrebiteľom lepší prehľad o spotrebe paliva a iných parametroch
Photo: netcarshow.com

Interiér z dielne budúcnosti

Vnútro modelu pôsobí futuristicky. Digitálny i-Cockpit druhej generácie v iných Peugeotoch zatiaľ nenájdete. Digitálny multimediálny systém s 10 palcovou obrazovkou má jedinečnú grafiku a možno až priveľa funkcií. Dizajn kabíny je šarmantný – skrátka, francúzsky. Oceňujeme tiež kvalitné mäkké plasty, dekorácie imitujúce karbón, módny klavírny lak, pedále z hliníka či ambientné podsvietenie. Sedadlá majú síce dobré bočné držanie, no existujú aj lepšie – najmä v autách, ktoré chcú pôsobiť športovo.

Photo: netcarshow.com

Trojvalec patrí k najlepším

Benzínový trojvalec PureTech 100 s objemom 1,2 litra patrí k najlepším na trhu. Na rozdiel od konkurencie ho neobmedzili iba na litrový objem. Má výkon 74 kW, ale autu so športovými ambíciami by sa hodil silnejší agregát s výkonom 96 kW, ktorý je v ponuke výrobcu. Motor má príjemný ťah, no ani náhodou sme nedosiahli deklarovanú spotrebu 5,9 litra. Najmä na diaľniciach si vypýtal takmer o dva litre viac. Možno bola dôvodom inak veľmi dobrá osemstupňová automatická prevodovka, ktorá je však v tejto triede raritou. Cena nami testovanej dvestoosmičky je 20 740 eur. Pre fanúšikov investícia, ktorá určite stojí za to.

O Juraj Turis

Avatar