koronavirus
Ilustračné PHOTO: © European Union.

Brusel upozorňuje na milióny zavádzajúcich reklám súvisiacich s koronavírusom

Európska komisia upozornila, že v rámci svojho záväzku chrániť spotrebiteľov v online prostredí koordinovala skríning webových stránok s cieľom zistiť, kde sú spotrebitelia v EÚ najviac vystavení nepravdivým tvrdeniam alebo podvodným výrobkom súvisiacim s pandémiou nového koronavírusu.

Sieť spolupráce v oblasti ochrany spotrebiteľa (CPC) odhalila možné porušenie spotrebiteľských právnych predpisov EÚ na 206 webových stránkach (z 268 skúmaných). Po výzve EK digitálne platformy odstránili alebo zablokovali milióny klamlivých reklám alebo zoznamov produktov.

Na skríningu internetových platforiem sa zúčastnili orgány na ochranu spotrebiteľa zo všetkých 27 členských krajín EÚ a predložili 126 prípadov týkajúcich sa spoločností, s ktorými je Komisia v pravidelnom kontakte.

Osobitná pozornosť sa venovala skúmaniu ponúk spojeným s ochrannými maskami, dezinfekčnými gélmi, testovacími súpravami, ale aj s potravinami, potravinovými doplnkami či nepotravinovými výrobkami, ktoré mali mať údajné liečebné účinky pri boji s novým koronavírusom. CPC tiež odhalila, že spotrebiteľom neboli poskytnuté jasné a komplexné informácie, ako sú totožnosť obchodníka, geografická adresa sídla obchodníka alebo kontakt na obchodníka.

Viac..  Ivan Štefanec: Musíme ochrániť naše spoločnosti pred čínskou ekonomickou agresiou

O dac

Avatar

Odporúčame pozrieť

Margarítis Schinás, Nicolas Schmit

Brusel vyzýva členské štáty EÚ, aby investovali do zručností pracovných síl

Komisia predstavuje európsky program v oblasti zručností pre udržateľnú konkurencieschopnosť, sociálnu spravodlivosť a odolnosť. Stanovujú …