Photo: netcarshow.com

Opel Astra: vynovenej verzii pomohla redukcia hmotnosti

Už roky patrí k stáliciam na našich cestách a je dôstojným nástupcom mimoriadne populárneho modelu Kadett. Ten sa, mimochodom, objavil ešte v predvojnovom období. Sovieti ho považovali za niečo ako vojnovú korisť a v Rusku z neho vznikol – Moskvič. Kadett si obľubu udržal rekordne dlho, až do roku 1991, kedy ho nahradila Astra.

Opel Astra najnovšej generácie je zástupcom u nás najpredávanejšej nižšej strednej triedy. Po nedávnej modernizácii už vo francúzskom koncerne PSA prešiel redukciou hmotnosti. Konštruktéri a dizajnéri posunuli kvalitu výrazne vyššie. Nami testovaný model mal pod kapotou dieselový motor CDTI s objemom 1,5 litra. V súčasnosti neponúkajú všetky automobilky vznetové agregáty, Opel je však jedným z mála výrobcov, ktorí nepodľahli tomuto, podľa mnohých nie práve najšťastnejšiemu trendu.

Photo: netcarshow.com

Kozmetické zmeny vydareného dizajnu

Rozdiely oproti predchádzajúcej generácii nie sú na prvý pohľad až také výrazné. Auto „schudlo“, má novú masku, disky kolies i farby karosérie. Pribudli nové tvary nárazníka, vynikajúce LED Matrix svetlá zostali zachované a osemnásťpalcové disky len dotvárajú vydarený vzhľad vozidla. Podvozok je trochu tuhší, rovnako ako tlmiče, ktoré nie sú vždy najvhodnejšie na naše cesty. Tu niekde by sme mohli začať debatu na tému kvality našich vozoviek v súvislosti s pružením automobilov, ale to by bolo na dlhšiu diskusiu.

Spoľahlivý interiér s francúzskym šarmom 

Po nasadnutí do vozidla na prvý pohľad upúta nový digitálny prístrojový panel podobný väčšiemu modelu Insignia. Je veľkoryso koncipovaný a dizajnéri použili len kvalitné a elegantné materiály. Výrobca ponechal viacero tlačidiel napríklad ovládania ventilácie a analógové ukazovatele. Sedadlá sú veľkou prednosťou tohto modelu, pretože sú pohodlné a dostatočne polohovateľné, aj keď vyznávači športovej jazdy by mohli mať iný názor. My sme však jazdili v kombi označenom Sport Tourer vo výbave Elegance, čo je predovšetkým rodinné auto.

Viac..  História firmy Citroën a populárne kačice v Štúrove
Photo: netcarshow.com

Posledný motor z dielne Opel

Pod kapotou sme mali motor so značkou predchádzajúceho výrobcu GM, ďalšia generácia však už bude z francúzskej dielne. Testovali sme naozaj zaujímavý trojvalcový agregát s výkonom 122 koní. Aj keď ide o vznetovú verziu, v interiéri sa ho podarilo dostatočne utlmiť na vyhovujúcu úroveň. Štvorvalcové motory sú najmä zvonku tichšie, ale v tomto prípade ani nemusíte spozorovať, že pod kapotou máte len tri valce.

Nemecká spoľahlivosť a úspornosť

Jazdu s motorom spriahnutým s vynikajúcou deväťstupňovou automatickou prevodovkou si užijete. Odozva na stlačenie plynového pedála bola okamžitá a agregát za to vďačí aj vodnému chladiču stlačeného vzduchu a krátkemu saciemu potrubiu od turba. Motor sa veľmi rýchlo po naštartovaní zohreje na potrebnú prevádzkovú teplotu. Možno aj preto sa nám podarilo dosiahnuť skutočne slušnú spotrebu. Priemer sme mali 5,4 litra a na diaľnici o liter viac.

Photo: netcarshow.com

Nová Astra čoskoro na obzore

Výkon v meste je dostatočný, no mimo aglomerácií by zrejme viac vyhovoval štvorvalcový motor. Na ten si treba počkať už z dielne PSA, model musí dostať novú platformu. Tá už onedlho zmení celú technológiu a môžeme očakávať, že nová Astra príjemne prekvapí. Ak sa podarí vylepšiť ju tak, ako sa to tohto roku podarilo v prípade menšieho modelu Corsa, môžeme sa na francúzsky príspevok Astre iba tešiť. Pre informáciu: cena testovaného vozidla je 25 640 eur.

O Juraj Turis

Avatar