Jourova
Vĕra Jourová. PHOTO: © European Union.

EÚ chce od veľkých firiem mesačné správy o ich krokoch proti šíreniu falošných informácií

BRUSEL – Podpredsedníčka Európskej komisie (EK) Věra Jourová vyzvala technologické firmy, aby každý mesiac podávali detailné správy o krokoch, ktoré vykonávajú v rámci boja proti šíreniu dezinformácií o koronavíruse. Firmy ako Google a Facebook upozornila, aby sa v boji proti falošných správam viac snažili, a to najmä v rámci krajín ako sú Čína a Rusko. Zároveň pochválila Twitter za označenie niektorých príspevkov amerického prezidenta Donalda Trumpa značkou s varovaním o ich pravdivosti.

Komisia tvrdí, že “niektorí zahraniční hráči a tretie krajiny, a to najmä Rusko a Čína, sa zapojili do cielených operácií a dezinformačných kampaní v Európe, u jej susedov a po celom svete”. Bližšie detaily však neuviedli.

Predstaviteľka EÚ tiež ocenila firmy, ktoré sa prihlásili k dobrovoľnému kódexu postupov s cieľom zastaviť šírenie dezinformácií súvisiacich s vírusom. Novinárom však povedala, že je to len prvý krok a “ešte je čo zlepšovať”.

“Musia ponúknuť viac dôkazov o tom, že prijaté opatrenia fungujú správne. Musia tiež verejnosti umožniť nezávisle identifikovať nové hrozby. Pozývame ich, aby každý mesiac poskytovali správy s podrobnejšími informáciami, ako kedykoľvek predtým,” vyjadrila sa.

Viac..  Eurokomisia podporí propagáciu agropotravinárskych výrobkov so zameraním na udržateľné poľnohospodárstvo

Jourová tiež vyhlásila, že EÚ nebude samostatne regulovať šírenie dezinformácií. Nechcem tu vytvárať ministerstvo pravdy,” povedala.

Facebook, Twitter či Google už potvrdili, že spolupracujú s EÚ na kontrole šírenia falošných správ.

Viac informácií sa dozviete na spravodajskom portáli www.noviny.sk

O dac

Avatar

Odporúčame pozrieť

europska unia

PRIESKUM: Až 79 percent Slovákov sleduje problematiku EÚ občas, prípadne vôbec

Až 78,8 percenta Slovákov sleduje problematiku Európskej únie (EÚ) len občas, prípadne ju nesleduje vôbec. …