Photo:netcarshow.com

Opel s nemeckým srdcom a francúzskou technológiou

Pre automobilku Opel je Corsa najdôležitejším modelom v histórii značky. Nakoniec, z výrobných liniek vyšlo už viac ako 14 miliónov kusov. Šiesta generácia tohto malého autíčka však už nie je iba nemeckým vozidlom. Opel je súčasťou koncernu PSA a novinka kombinuje francúzsky štýl s nemeckou precíznosťou.

Za rekordne krátky čas sa podarilo vyvinúť auto na platforme CMP, s ktorou boduje Peugeot. Napriek počiatočnej rezervovanosti priaznivcov značky Opel to bol pre Corsu dobrý ťah. Posúďte sami: auto v základnej verzii schudlo na 980 kilogramov, pevnosť karosérie sa zvýšila o 15 percent, dĺžka vozidla narástla o 39 milimetrov a rázvor o 28. Na úspešnej diéte sa podieľal úbytok hmotnosti karosérie o 40 kilogramov, motora o pätnásť a sedadlá sú ľahšie o ďalších deväť. Dizajn auta je však typicky nemecký, takže nejde len o Peugeot so znakmi značky Opel.

Interiér v podaní nemeckej klasiky

Po francúzskom i-cockpite z Peugeota 208 niet ani stopy a auto je plné analógových ovládačov. Nastavenie klimatizácie urobíte aj naslepo hmatom a bez zápasenia s neprehľadným palubným systémom. Páčila sa nám aj usporiadanosť a čitateľnosť prístrojového panela, ktorý je z hľadiska bezpečnosti často vhodnejší ako moderné displeje. Vyrušoval nás však stredový tunel, ktorý je zbytočne široký, a tak obmedzuje vyššieho vodiča aj spolujazdca. Pozícia za volantom je oveľa lepšia ako v Peugeote, kde sa vodič musí snažiť dovidieť na prístroje.

Photo:netcarshow.com

Napriek prognózam diesel stále žije

Testovali sme Corsu s naftovým štvorvalcom 1,5 CDTI z francúzskej dielne. Je dobré, že koncern PSA nepodľahol absolútnemu trendu a neopustil naftové motory. Aj preto, že je v nich najlepší. S novou Corsou sa nemusíte obmedzovať a bežne budete jazdiť na štyri litre. Na diaľnici bez problémov dosiahnete spotrebu päť, pri pokojnej a plynulej jazde nebude prekvapením spotreba 3,3 litra. Nami dosiahnutý priemer bol necelé štyri litre. Ocenili sme, že motor je prekvapujúco tichý a v aute sa bez problémov komunikuje.

Viac..  Eugen Jurzyca: Je dobre, že pre médiá budú platiť rovnaké pravidlá vo všetkých členských krajinách
Photo:netcarshow.com

Jazda s novou Corsou je ekonomická

Opel Corsa nie je veľké auto. Príbuzenský vzťah s Peugeotom 208 je však výhodou kvôli použitej technike. Je moderný, maximálne úsporný a klasickým stvárnením interiéru nás vracia do čias nedávno minulých, keď technológie fungovali jednoduchšie. Akčným vodičom vychovaným na dotykových displejoch sa možno môže zdať trochu nudný. Jazdiť s novou Corsou je však nielen príjemné ale aj lacné. V skutočnosti je auto inteligentnejšie, než väčšina jeho aktuálnych konkurentov v porovnateľných segmentoch.

Photo:netcarshow.com

O Juraj Turis

Consent choices