Ilustračné PHOTO: © European Union.

Nemecko čelí kritike kvôli prísnym kontrolám na hraniciach. Podľa nemeckej vlády je to jediná možnosť, ako zastaviť šírenie vírusu

Nemecko kvôli mutáciám koronavírusu vykonáva prísne kontroly na svojej južnej hranici s Tirolskom, kvôli čomu sa tam tvoria dlhé kolóny. Krajina preto čelí veľkej kritike zo strany susedných krajín i Európskej komisie.

Krajina zaviedla opatrenia na hraniciach s Rakúskom, presnejšie s rakúskym regiónom Tirolsko, ktoré hlási veľký počet nakazených juhoafrickou mutáciou, čoho sa práve Nemecko obáva. Nemecko pritom zaradilo aj Slovensko medzi veľmi rizikové krajiny, avšak s nami nemá spoločnú hranicu. Portál Politico uvádza, že do skorého pondelka polícia vykonala v Nemecku 10,000 kontrol, pričom na hraniciach otočila skoro polovicu prichádzajúcich, čo spôsobuje dlhé kolóny.

Európska komisia poslala členským štátom stanovisko, v ktorom sa uvádza, že krajiny sa musia dohodnúť na základných princípoch platných pre cestujúcich. Tiež je nutné nájsť rovnováhu medzi covid opatreniami a dodržiavaním bezpečného a plynulého prechodu v rámci EÚ. S týmto stanoviskom sa veľmi nestotožnilo Nemecko, podľa ktorého sú aktuálne kontroly bolestivé, avšak sú potrebné, aby sme zastavili šírenie vírusu. Nemecký minister vnútra tiež dodal, že kontroly budú koordinovať s okolitými krajinami a vyjadril nádej,” že sa vrátime do normálu, hneď, keď sa bude dať.”

Viac..  KORONAVÍRUS: Nemecko začína distribuovať vakcínu firmy AstraZeneca

Prízny režim pre cestujúcich

Nemecká vláda pre vážne obavy v stredu predĺžila do 3. marca prísne cestovné obmedzenia z oblastí, ktoré považuje vzhľadom na nové mutácie koronavírusu za vysoko rizikové. Do Spolkovej republiky môžu z rizikových oblastí pricestovať iba nemeckí štátni príslušníci, cudzinci s povolením na pobyt, sezónni pracovníci v poľnohospodárstve a zdravotnícky personál. Pre vstup do Nemecka platí viacero výnimiek, ktoré sa týkajú napríklad vodičov a personálu v nákladnej doprave, avšak aj oni sa musia preukázať negatívnym testom, ktorý nie je starší ako 48 hodín.

O Marco Németh

Marco Németh
Naším najmladším kolegom je Marco Németh. Je študentom gymnázia. Vo svojich článkoch prináša informácie o najaktuálnejších udalostiach z domova, zo sveta a najmä z Európskej únie. Sériou rozhovorov EN pre mladých oslovuje predovšetkým svojich vrstovníkov a prijateľným spôsobom im sprostredkuje aj zložité politické témy.

Odporúčame pozrieť

Taliani si uctia zdravotníkov nasadených v boji s pandémiou novým štátnym sviatkom

V Taliansku sa v sobotu koná séria podujatí venovaná obetiam pandémie koronavírusu. Prezident Sergio Mattarella …