galanta
Obchvat Galanty.

Obchvat Galanty odbremenil mesto o tretinu dopravy. Pomohol Brusel

Obchvat Galanty bol pre obyvateľov mimoriadne dôležitý. Obrovský objem tranzitnej a nákladnej dopravy sa dostal mimo mesto. Vďaka obchvatu klesla totiž intenzita dopravy v meste o tretinu, čím sa zvýšil aj komfort bývania. Od vstupu do mesta zo smeru Bratislava a Sereď po výstup z mesta smer Šaľa a Nové Zámky tak autá jazdia plynulejšie. Výstavba mala tri etapy, pričom s prvou sa začalo ešte v roku 2007. Druhá sa začala realizovať o štyri roky neskôr a posledná, najnáročnejšia v roku 2013. Výstavba viac ako 10 kilometrového obchvatu stála 42 miliónov eur. 85% nákladov uhradila Európska únia.

Posledný úsek začlenený do tretej etapy bol finančnej najnáročnejší, keď náklady za približne štvorkilometrový úsek sa vyšplhali na viac ako 24 miliónov. Jeho súčasťou sú dva mosty a dve okružné križovatky. Preložiť bolo nutných aj množstvo inžinierských sietí. Spustenie obchvatu umožnilo zavedenie parkovacích miest a cyklopruhov na Hlavnej a Bratislavskej ulici. Celkový nenávratný finančný príspevok na tretiu etapu Galanty z Operačného programu Doprava bol vo výške 24 134 417,28 EUR. Z tohto čísla pokryl Európsky fond regionálneho rozvoja 85% a povinný príspevok zo štátneho rozpočtu bol vo výške 15%.

Viac..  Katarína Roth Neveďalová: Nepodporila som návrh na zníženie priemyselných emisií, aj kvôli hovädziemu dobytku

O red

Odporúčame pozrieť

Európska komisia hodnotila aj Slovensko. Je to pomerne smutné čítanie, reaguje Jozef Mihál. VIDEO

Na bezplatný odber spravodajstva z EÚ do vášho emailu sa môžete prihlásiť tu: PRIHLÁSENIE. Zdieľaj …

Consent choices