miko
Ladislav Miko, vedúci Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku.

Najnáročnejšiu stavbu slovenských železníc zaplatil Brusel. Desiatky miliónov išlo na stavbu tunela Milochov pri Považskej Bystrici

Stredné Považie nad Považskou Bystricou je krásny, hornatý kraj. “Prevliecť” však týmto miestom hlavnú železnicu v modernej úprave nie je vôbec jednoduché. Železničný tunel Milochov je najzložitejšou stavbou v histórii samostatných slovenských železníc a jednou z najväčších investícií. Je súčasťou modernizácie 16-kilometrového úseku trate Púchov – Považská Bystrica. Jej súčasťou sú dva tunely – Diel a Milochov, niekoľko mostov cez Váh, ako aj inundačný kanál v Púchove, železničný most ponad Vodné dielo Nosice. Súčasťou bude aj šesť nových cestných mostov a nadjazdov, štyri podchody pre chodcov, 11 priepustov a zrušia sa štyri priecestia. Všetky úrovňové križovania so železničnou traťou sa odstránia a nahradia mimoúrovňovými.

V prípade tunela Milochov ide o dvojkoľajný a jednorúrový tunel. Musel byť vyrazený vo veľmi zložitých podmienkach pod vrchom Stavná a stane sa súčasťou modernizácie jednej z našich najdôležitejších železničných tratí z Bratislavy do Žiliny, ktorá je zároveň súčasťou paneurópskeho železničného koridoru spojujúci Bratislavu a Užhorod. Súčasťou tunela je aj úniková štôlňa nachádzajúca sa približne v polovici tubusu. Zvýši sa aj maximálna rýchlosť na trati na 160 km/h. Trať sa po modernizácii skráti zo súčasných 18,7 km na 15,9 km, pričom takmer celý úsek Púchov – Považská Bystrica je vedený už po novej trase.

Viac..  Cyklochodník z obce Šuja do Rajca zaplatil Brusel. Vzniklo príjemné korzo. VIDEO

 

O red

Avatar

Odporúčame pozrieť

miko

Cyklochodník z obce Šuja do Rajca zaplatil Brusel. Vzniklo príjemné korzo. VIDEO

Množstvo peších turistov a cyklistov na našich cestách stále pribúda. Ich bezpečnosť, hlavne pri frekventovaných …