Honda CR-V Sport Black Edition, čierny elegán s dokonalou technikou

Piata generácia obľúbeného SUV Hondy CR-V vyštartovala s nápadným čiernym lakom karosérie a použila už dobre známy hybridný pohon. Naše testovacie jazdy potvrdzujú, že ide o vynikajúci hybrid a určite patrí medzi päticu najschopnejších. K prednosti pod kapotou sa pridáva šikovná úprava dizajnu a novinka sa môže predstaviť.
Keď sa v roku 1995 na trhu objavil model CR-V, bolo to jedno z prvých vozidiel, ktoré dnes označujeme ako SUV. Dizajn Hondy CR-V s čiernou farbou Darth Vadera zarezonuje a spolu s čiernymi zliatinovými diskami vytvára atraktívnu kombináciu. Čierny lak karosérie nie je pre každého, ale v prípade testovanej Hondy vo výbave Sport Line a limitovanej sérii Black Edition dizajnová lahôdka zachutí. Auto je celé čierne, strieborné sú iba chrómové lišty vpredu a vzadu. Inak je dizajn totožný s týmto modelom v iných farbách karosérie.

Photo: Honda

Vydarených štyridsať odtieňov čiernej
V tejto škále sú nielen disky kolies, nárazníky a zrkadlá. Ani v interiéri to nie je inak – čierna je stropná výplň, stredový panel, volant i imitácia dreva na obložení prístrojovej dosky a rámu okien. V opise odtieňov čiernej môžeme pokračovať aj pri sedadlách, krytoch dverí a vlastne všetkého, čo v interiéri nájdete. Páčili sa nám o čosi svetlejšie, ale stále v čiernej škále zhotovené pohodlné športové sedadlá. Za zmienku stojí aj fakt, že veľkému autu nechýba ani veľký batožinový priestor s objemom takmer 500 litrov. Spomíname to preto, lebo ide o hybrid. Kam teda ukryli konštruktéri batériu, aby neubrala z objemu kufra?

Photo: Honda

Dynamický hybrid s tankovaním na 900 kilometrov
Testovaná Honda CR-V je vybavená hybridnou technológiou s označením e:HEV. Cez zásuvku ju, podobne ako mild hybridy, nenabijete, pretože tam nie je. Má však samonabíjaciu schopnosť a dokáže jazdiť, aj keď len zopár kilometrov, výhradne v elektrickom režime. Má teda dva motory: elektrický s výkonom 184 a benzínový so silou 145 koní, čo tomuto bezmála dvojtonovému autu dodáva výbornú dynamiku. Z nuly na 100 km sa dostanete za 8,9 sekundy. Základ tvorí dvojlitrový benzínový motor i-MMD, ktorý dodá energiu počas jazdy do batérie a tá ho využije na pohon elektromotora. Na jedno natankovanie dokáže prejsť takmer 900 kilometrov.

Viac..  Europoslanci aktualizovali pravidlá o vodičských preukazoch na zvýšenie bezpečnosti
Photo: Honda

Vstupenka do ekologickej triedy
Ako sme spomenuli, auto dokáže zásobovať energiou elektromotor úplne samostatne. Hybridná technológia nielen znižuje emisie, ale výrazne ovláda apetít spaľovacieho motora. Pomáhajú mu inteligentné režimy, ktoré sa počas jazdy automaticky menia, aby optimalizovali výkon pri rôznych jazdných podmienkach. Výsledkom je naozaj vynikajúca spotreba. Pohrali sme sa s nastavením a pri jazde v meste sme dosiahli 5 litrov, mimo mesta sme dokonca jazdili za 4,8 litra a na diaľniciach si motor vypýtal 7,8 litra. Samozrejme, toto auto sa ovláda trochu inak. Je potrebné nechať ho rekuperovať a potom si ho skutočne užijete…

O Juraj Turis

Consent choices