Photo: netcarshow.com

Mazda 6 Wagon s atmosférou, v limitovanej edícii a vo vrcholnej forme

Mazda 6 patrí už pár rokov k najkrajším japonským autám na našom trhu. Hirošimská automobilka si treťou generáciou tohto úspešného modelu pripomína v limitovanej edícii sté výročie vzniku.

Keď sme testovali Mazdu 6 Wagon s 2,5 litrovým atmosférickým motorom, napadlo nás, že už nie je veľa výrobcov, ktorí sa  spoliehajú na tento druh agregátu bez akéhokoľvek preplňovania. Treba povedať, že model prešiel od roku 2012 dvoma faceliftami a tie okrem štýlovo dotiahnutého vzhľadu priniesli aj inovované technológie. Model Wagon dopĺňa luxusný sedan a zaujímavosťou je, že výrobca obidve verzie postavil na odlišnom rázvore kolies. Sedan má dĺžku 4 870 mm a rázvor 2 830 mm. Prekvapivo kratšie je kompaktnejšie kombi, ktoré sme mali k dispozícii. V sedane je však menej miesta nad hlavou v porovnaní s kombi.

Modelový interiér, ktorý si oblečiete

O Mazde sa všeobecne traduje, že interiér si „oblečiete“. Auto sa rozložením ovládacích prvkov a ergonómiou prispôsobí, poloha za volantom je optimálna, vodičovi je všetko k dispozícii. Kreslá sú pohodlné, komfortné, vyhotovené v kvalitnej verzii mäkkej kože, no cítili sme, že bočným vedením ani držaním tela v zákrutách nevyčnievajú z lepšieho priemeru. Kufor má praktický tvar s objemom 522 litrov, aj keď je trochu plytší. Ak však neplánovane kúpite v obchodnom centre rozmernejší doplnok alebo menší kus nábytku, zadné sedadlá sklopíte jednoduchým potiahnutím páčky priamo z batožinového priestoru. Vznikne rovná plocha bez schodu a vítaný užitočný priestor s objemom viac ako 1 600 litrov.

Photo: netcarshow.com

Vylepšenia vyháňajú motor na nové maximá

Mazda s príchodom motorov SkyActiv-G udala trend pre atmosférické benzínové agregáty. Vysoký kompresný pomer, špeciálne tvarované piesty, nízke vnútorné trenie a ďalšie zlepšenia vyhnali tepelnú účinnosť a efektivitu benzínového motora na nové maximá. Inšpirovať sa dnes nechávajú aj iní výrobcovia, napríklad Toyota. Motor má priame vstrekovanie paliva a na rozdiel od pôvodnej verzie z roku 2012 dokáže odpájať dva krajné valce pri plynulej jazde a nízkej záťaži. Jemne to cítiť v kultivovanosti, ale zmena je zanedbateľná. Motor poskytuje výkon 194 koní a je spojený s výborne naladenou šesťstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá dokáže byť nielen efektívna ale posúva agregát do úspornej kategórie.

Viac..  Ivan Štefanec: Spoločná obrana musí byť prioritou

Jubilejná Mazda je najlepšou verziou šestky

Jazdu v prémiovej Mazde sme si užili, bola prekvapujúco športová, s očakávaným pohodlím a komfortom. Kabína ponúka atmosféru prémiového modelu, pod kvalitné zmäkčené materiály sa štýlovo podpisuje aj detailné vypracovanie. Karosériu zdobia leštené 19-palcové disky kolies a emblémy s odkazom na 100. narodeniny. Dizajn interiéru kombinuje bielu, čiernu a vínovú farbu kožených sedadiel i podlahových kobercov. Aj perfektne odhlučnená kabína dáva jasne najavo, že jubilejná Mazda je najlepšou i najdrahšou verziou „šestky“. A spotreba?  Na okresných cestách sme podliezli šesť litrov, na diaľnici sme mali 7,8 litra, v meste 7,3 a priemer sme dosiahli viac ako slušný – 6,9 litra na sto kilometrov. Takže výsledkom je určite spokojnosť.

Photo: netcarshow.com

Čo viac si priať? Prémiová Mazda 6 Wagon nezostala nič dlžná kvalite značky ani očakávaniam. Pohodlnému a priestrannému modelu so šarmom a eleganciou nechýba duch športovca. Už si ho len poriadne užiť.

O Juraj Turis

Odporúčame pozrieť

Mazda 3 boduje aj tým, že sa nevzdáva atmosférických motorov

Väčšinu automobilových gigantov tvorí zoskupenie viacerých značiek, aliancia alebo koncern. Japonský výrobca medzi ne nepatrí. …

Consent choices