elektromobil
Ilustračné PHOTO: © European Union.

Trh s elektromobilmi v EÚ je stále krehký, budúci dopyt určia podporné opatrenia

Trh s elektromobilmi v Európskej únii je stále krehký a je ťažké predpovedať jeho vývoj v nasledujúcich rokoch. Na túto skutočnosť upozorňujú európske automobilky predstaviteľov jednotlivých štátov, ako aj zástupcov inštitúcií Európskej únie v súvislosti s nadchádzajúcim rokovaniami o balíčku „Fit for 55“. Ako zdôrazňujú, budúci dopyt spotrebiteľov po elektrických vozidlách bude veľmi závisieť od podporných opatrení, najmä od širokej dostupnosti nabíjacej infraštruktúry.

Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA) preto v nadväznosti na environmentálne ciele únie apeluje na zvýšenie počtu nabíjacích, ako aj vodíkových staníc. Podľa jej odhadov by ich do roku 2030 malo fungovať asi 6,8 milióna. Aktuálne ich majú európski motoristi k dispozícii asi 300 000. Problematické je však ich nerovnomerné rozmiestnenie, keď sa takmer 70 % všetkých nabíjacích miest nachádza len v štyroch krajinách únie, pričom zvyšných 30 % je roztrúsených v 23 krajinách.

Viac..  Robert Hajšel: Pri novej norme euro7 ide o zbytočné odbočenie od cieľa EÚ

Ďalšou výzvou automobilového priemyslu sú problémy v dodávateľských reťazcoch, ktoré sú vyostrené súčasným geopolitickým prostredím. Ceny viacerých komponentov rastú raketovo. „Bohužiaľ sa očakáva, že tieto poruchy budú pretrvávať niekoľko rokov. O dôvod viac pre tých, ktorí v EÚ rozhodujú, aby sa opatrne pripravovali a plánovali prechod na elektrickú mobilitu, najmä ak vezmeme do úvahy, že suroviny potrebné v batériách sa do veľkej miery získavajú mimo Európy,“ upozorňuje ACEA.

(SITA)

O mam

Odporúčame pozrieť

elektromobil

Čínska firma BYD postaví prvý závod v Európe na výrobu elektromobilov

Čínsky výrobca elektrických áut BYD postaví svoj prvý európsky závod na výrobu elektromobilov v Maďarsku. …

Consent choices